Syyskauden avaus Kirkontuvalla 14.9.2017

Kesän jälkeen kokoonuimme jälleen Kirkontuvalle syyskauden avaukseen. Ennen tilaisuuden alkua saimme nauttia makean ja runsaan kahvipäydän antimia. Puheenjohtaja Seija Tuisku avasi tilaisuuden sekä Toivo Kivipellon että seniorit tervetulleiksi. Tilaisuuden alussa vietimme hiljaisen hetken yhdistyksemme jäsenen Jaakko Sikkilän poismenon johdosta. Toivo Kivipelto esitteli kirjoittamansa kirjan nimeltä "Uusi ukaasi on tullut" . Alajärvi ei näytellyt keskeistä  osaa Suomen kehityksessä itsenäiseksi valtioksi. Alajärvi oli kuitenkin omalta osaltaaan luomassa pohjaa maan irtautumiselle Venäjästä ja itsenäistymiselle. Ja miten tapahtui kansallinen herääminen Alajärvellä, miten oltiin puolustamassa Suomen vuonna 1809 saamaa autonomiaa, miten kansanvalta ja tasa-arvo kehittyivät Alajärvellä ja mikä oli Alajärven osuus vapaussodassa. Tarja Äkerman kertoi tulevasta päiväretkestä Karstulaan. Tilaisuuden musiikista vastasi jälleen Mauno Laakso.