Retki Vaasaan 29.8.2013

Seniorien retki Vaasaan alkoi Alajärven vanhalta Linja-autoasemalta klo 9:00. Mukaan lähti 27:n innokasta matkalaista. Ensimmäinen pysähdys tapahtui Isossakyrössä. Tutustuimme siellä Napuen taistelun muistomerkkiin. Moni meistä oli vasta ensimmäistä kertaa tutustumassa muistomerkkiin. Mauno Laakso kertoi muistomerkin juurella meille vuonna 1714 tapahtuneesta taistelusta. Seuraava pysähdys olikin sitten Vaasan kaupungintalon edessä jossa meitä oli vastassa joukko Vaasan Seniorien edustajia. Oppaaksemme saimme  Maija-Liisa Lähteenmäen joka vei meidät ensin Vaasan kirkkoon ja esitteli meille sen historiaa. Seuraavaksi kiertelimme ympäri Vaasaa josta saimme tuhdin paketin tietoa. Ruokailun jälkeen tutustuimme Tikanojan taidekotiin ja sen meneillään olevaan näyttelyyn. Kiertoajelu jatkui Yliopiston kampuksen kautta Raippaluotoon ja sen sillan kupeessa olevaan ravintolaan jossa nautimme kahvit makoisan leivoksen kera. Raippaluodon silta on muuten tällä hetkellä Suomen pisin. Kotimatkalle lähdimme neljän jälkeen. Pieni pysähdys Ylistarossa ja Alajärvellä olimme noin puoli seitsemän aikoihin. Päivä oli antoisa ja mielenkiintoinen.