Kevätkokous Kirkontuvalla 25.2.2016

Kokoonnuimme kuluvan vuoden toiseen yhteiseen kokoukseemme Kirkontuvalle. Tämä kokous oli myöskin samalla viime vuoden tilien / toiminnan hyväksyminen.  Karita Tupeli piti esitelmän Ikääntymisestä ja sen eri muodoista joita ovat:  1. Elämän vaiheet ja ne ovat, lapsuus - nuoruus - aikuisikä ja vanhuus.  2. Ikääntyvä keho ja siinä - aistitoiminnot - elintoiminnot - hapenottokyky heikkenevät - ruuansulatus muuttuu - lihasmassa ja sydämen voima vähenevät.  3.Ikääntyvä mieli ja siinä - valikoituvaa heikentymistä - joustavuus vähenee, uuden oppiminen hidastuu - kiteytynyt älykkyys säilyy parhaiten - muistin ongelmat - vaikutus itseluottamukseen ja mielialaan.  4. Kehollisuus ja siinä - keho tietää enemmän kuin kantajansa - tunteet tunnetaan kehossa - kehon kieli ei valehtele - kehon viisaus -  tärkeys säilyttää yhteys kehoon.  5. Sopeutuminen ikääntymiseen ja siinä - menetysten hyväksyminen - saa surra ja tuntea - kun vanhasta luopuu löytyy tilaa uudelle - itseluottamuksen rakentaminen.   6. Riittävän hyvä vanhuus joita ovat - armollinen ja anteeksi antaminen - oman elämän hyväksyminen - arkisten ilonaiheiden löytäminen sekä elämän kokemuksesta nousevan viisauden tavoittaminen.  Kokouksen lopuksi pidettiin arpajaiset.

.