Kahvitilaisuus Kirkontuvalla 8.3.2018

Seniorit kokoontuivat jälleen maaliskuun kahvitilaisuuteen Kirkontuvalle. Puheenjohtaja Seija Tuisku toivotti Seniorit ja SPR:n Alajärven osaston edustajat:  Rahastonhoitaja ja keräysvastaava Tarja Åkemannin, Puh.johtaja Irja Harju, ystävätoiminnan vetäjän Toini Mertaniemen sekä Marita Pyysaaren tervetulleeksi tilaisuuteen. Tilaisuuden alussa pidettiin hiljainen hetki edesmenneen Pentti Jukantuvan muistolle. Kansasainvälisen naistenpäivän kunniaksi lauloivat miehet Mauno Laakson johdolla onnittelulaulun naisille. SPR:n Info alkoi videoesityksellä joka käsitteli järjestön historiaa sekä toimintaa. Puh.joht. Irja Harju sekä Tarja Åkerman kertoivat laajasti järjestön kansainvälisestä, kansallisesta  sekä paikallistason toiminnasta. Esityksessä kiinnitti erityisesti  huomiota se, että työtä tehdään jatkuvasti järjestämällä varainkeruuta, kouluttamalla henkilöstöä ja laatimalla tarkat suunnitelmat toiminnasta erilaisissa tilanteissa jotta tilanteen vaatiessa oltaisiin heti toimintavalmiudessa. Varainkeruusta yli 80% menee auttamistoimintaan. Esim. paikallisyhdistyksen toimijat tekevät palkatonta auttamistyötä. Vain toimijoiden matkoista voidaan maksaa pieni matkakorvaus. SPR auttaa kaikkia rajoituksetta. Toini Mertaniemi kertoi ystäväpalvelusta. Toimintaa ohjaa SPR:n sääntökirja joka ohjaa järjestön toimintaa. Ohjeistuksen vahvistaa allekirjoituksellaan tasavallan presidentti. Tilaisuus päättyi Seija Tuiskun tiedotteisiin sekä arvontaan. Onnetar suosi Aake Uusitupaa, Leena Paavolaa sekä Kaarina Alankoa.